یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸, ساعت ۱۸:۴۴ |
۸ توصیه برای خواباندن بهتر کودکان

۸ توصیه برای خواباندن بهتر کودکان

۱- واقع‌گرا باشید اکثر نوزادان شب‌ها به طور مکرر از خواب برمی‌خیزند. طی چند هفته نخست، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار به خوردن شیر نیاز دارند و به همین دلیل از خواب بلند می‌شوند. بعد از ماه‌های نخستین خواب کودکان تقریبا در شب ۶ ساعته می‌شود. در یک سالگی اکثر کودکان بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت در شب می‌خوابند.

۲- مطمئن شوید که کودکتان در میانه روز به اندازه بخوابد جالب است بدانید کودکانی که در میانه روز خواب خوبی داشته‌اند شب‌ها هم خوب می‌خوابند کودکانی که خیلی خسته‌اند به راحتی و با آرامش نمی‌خوابند.

۳- برای خوابیدن ساعات مشخصی را تعیین کنید سعی کنید هر شب سر ساعت معینی فرزندتان را بخوابانید. کودک را عادت دهید که انجام یک عمل به معنی رسیدن وقت خواب اوست. به عنوان نمونه لباس او را عوض کنید، او را به حمام ببرید، پوشکش را عوض کنید، ماساژش دهید، کتاب داستان برایش بخوانید، او را ببوسید و بعد او را آرام تا تختش همراهی کنید.باید بفهمید کدام یک از این کارها مورد علاقه فرزندتان است و به او آرامش بیشتری می‌دهد.

۴- جایش را گرم کنید البته نه خیلی گرم خیلی گرم یا سرد بودن محیط می‌تواند از جمله علل بیدارشدن‌های مکرر کودکان در شب باشد. موقع خواب لباس مناسب به تن فرزندتان کنید تا گرمش شود ولی نه خیلی زیاد.

۵- سیرش کنیدقبل از خواب مطمئن شوید فرزندتان کاملا غذایش را خورده و سیر است. گرسنگی می‌تواند از جمله عوامل برخاستن کودکان در طول شب باشد.

۶- چراغ خواب روشن کنید اگر حس می‌کنید فرزند شما از تاریکی وحشت دارد در اتاقش یک چراغ خواب نصب کنید.

۷- کنار فرزندتان بخوابید گرچه روان‌شناسان توصیه نمی‌کنند فرزندتان را کنار خود بخوابانید اما اگر کودک شما خیلی بدخواب شده آوردن او پیش خودتان به شما کمک می‌کند حداقل خواب راحتی داشته باشید.

۸- به پزشک مراجعه کنید اگر تمامی راه‌حل‌ها را امتحان کردید و پاسخی دریافت نشد با یک پزشک در مورد مشکل او صحبت کنید. گاهی عفونت گوش می‌تواند عامل بیداری‌های شبانه باشد.


منبع: نی نی سایت