سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸, ساعت ۱۸:۰۴ |
آنچه باید در مورد منیزیم مطمئن شوید

آنچه باید در مورد منیزیم مطمئن شوید

میزان کافی این ماده معدنی از طریق خوردن غذاهایی مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، غلات سبوس دار، حبوبات، آجیل و ماهی به دست می‌آید. مکمل‌های منیزیم نیز برای لیست بلندبالایی از بیماری‌ها مانند تنش‌های ماهیچه‌ای، کاهش انرژی، مشکلات خواب و... روانه بازار شده است.به گفته پزشکان، کمبود منیزیم بسیار نادر است.

برای افرادی که مشکلات جذب منیزیم از راه مواد غذایی دارند، مانند کسانی که مبتلا به سلیاک هستند، یا مشکلات کلیوی، اعتیاد به الکل، مشکلات گوارشی مزمن و... دارند، مکمل منیزیم می‌تواند مفید باشد. برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است جذب منیزیوم را دچار اختلال کنند. کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند، نیز باید این مکمل را مصرف کنند.اما ادعا در مورد این که مکمل‌های منیزیوم می‌تواند انرژی را بهبود بخشد، چرخه خواب را بهبود دهد و درد را کنترل کند، هنوز جای شک و ابهام وجود دارد.

با این حال اگر در مورد کمبود منیزیم نگران هستید با پزشک خود برای انجام آزمایش خون صحبت کنید. میزان مورد نیاز این ماده معدنی برای مردان سنین ۵۰ سال و بالاتر ۴۲۰ میلی گرم در روز و برای زنان در این سن ۳۵۰ میلی گرم است.


منبع: نی نی سایت