چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸, ساعت ۰۹:۵۳ |
ورزش و احساس سرگیجه و حالت تهوع

ورزش و احساس سرگیجه و حالت تهوع

اگر احساس سرگیجه و حالت تهوع وجود داشت تمرین را متوقف کنید و به یک محل خنکتر بروید. بنشینید یا دراز بکشید و پاها را بالا نگاه دارید و مایعات بنوشید و گرفتگی عضلانی را با قرار دادن فشار مستقیم روی عضله و ماساژ آن برطرف کنید و به آرامی آن را تحت کشش قرار دهید.

اگر برای مدت کوتاهی با گرما گرفتگی مواجه شدید و علائم گرما واماندگی را نیز دارید به یک محل خنک بروید و ضمن دراز کشیدن پاها را بالا نگاه دارید مقدار زیادی مایعات بنوبشید و وقتی احساس کردید کمی بهتر شده اید به پزشک مراجعه کنید. کمک های اولیه پزشکی در مورد گرمازدگی، در آوردن لباس ها، خنک کردن سر با یخ یا حوله خیس و خنک، کولر و غیره است. البته لازم است هر چه سریع تر بیمار خود را به بیمارستان منتقل کنید.


منبع: hidoctor