دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸, ساعت ۱۰:۱۶ |
هورمون ورزش و لاغری

هورمون ورزش و لاغری

برخی هورمون های بدن در پیشگیری از لاغرشدن تاثیر بسزایی خواهند گذاشت در این زمینه راهنمایی های مختلفی برایتان داریم اگر از اضافه وزن رنج میبرید بهتر است به دنبال دلایل هورمونی آن در بدنتان باشید برای چربی سوزی از آن ها کمک بگیرید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید برای تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای راهکارهای مختلفی وجود دارد بد نیست به آن ها در ادامه این بخش دقت کنید.

هر چند تغذیه نقش مهمی در لاغری و تناسب اندام شما دارد ولی در کنار ورزش و فعالیت بدنی بیشترین نتیجه قابل قبول را دریافت خواهید کرد. برای آگاهی از چگونگی این موضوع این مطلب را با ما همراهی کنید.

 تاثیر هورمون ورزش در لاغر شدن

تحقیق جدیدی که در دانشگاه فلوریدا صورت گرفته، نشان داده موقع ورزش کردن هورمونی در بدن شما آزاد می‌شود که نه‌ تنها موجب کم شدن چربی‌ های بدن شما می‌ شود بلکه از تولید و تجمع چربی جدید هم پیشگیری می‌ کند و این موجب می‌ شود بدن شما لاغرتر شده و لاغرتر بماند.

محققان دانشگاه هاروارد در سال 2012 هورمونی را به نام ایرایزین در عضلات بدن کشف کردند که علت تعدادی از خواص ورزش است. آن‌ ها نشان دادند که آزاد شدن این هورمون در هنگام ورزش می‌ تواند چربی سفید را به چربی قهوه‌ ای تبدیل کند و این چربی قهوه‌ ای به‌ راحتی در حین ورزش سوخته می‌ شود.

حالا مطالعه جدید محققان نشان داده که هورمون ایرایزین می‌تواند موجب مهار تولید چربی جدید در بدن شود.

محققان می‌ گویند این هورمون می‌تواند موجب مهار تبدیل سلول‌ های بنیادی به سلول‌ های چربی و تحریک تبدیل آن‌ ها به سلول‌های استخوانی شود. مطالعات قبلی نشان داده است که ایرایزین می‌تواند با افزایش دسترسی قلب به کلسیم کارکرد آن را بهتر کند.

این هورمون همچنین می‌تواند با مهار تجمع سلول‌ های التهابی مانع تولید پلاک‌های درون عروق و درنتیجه بروز تصلب شرایین یا آترواسکلروز شود.

هورمون های دیگر موثر در لاغری

گرلین در معده تولید می شود و همانند بیشتر هورمون های چربی سوز با مغز همکاری می کند تا پیام گرسنگی را ارسال کند. کاهش مصرف کالری برای پایین آوردن وزن باعث افزایش تولید گرلین می شود. به گزارش سایت «Prevention» حتی پس از گذشت یک سال از اتخاذ برنامه غذایی کم کالری، ممکن است میزان گرلین بالا بماند. در واقع بدن هرگز به کم خوردن عادت نمی کند و به طور مداوم علایم گرسنگی را ارسال می کند. به همین دلیل است که حفظ وزن از کم کردن وزن سخت تر است. البته با انجام ورزش های مناسب می توان میزان گرلین را کاهش داد.


منبع: hidoctor